onsdag 10 februari 2010

Att vara sjuk är inte roligt

Måndagen började faktiskt bra. Var inte alltför trött att vakna 04.25 för att dra till jobbet, konstigt nog. Hade till och med egen frukost med mig för en gångs skull. Brukar annars köpa den i restaurangen. Morgonen rullade på...ca 1 timme innan lunch känner jag att det gör ont i magen. Lite lätt illamående. Tänker mest att jag måste vara grymt hungrig nu. Käkar...men blir inte bättre. Oroar mig för att det kan vara magsjuka på g..men lite svårt att veta när man är gravid om det är det ena eller andra. Tar mig ner för att jobba men springer in på toa...hmm ingen lunch kvar...ringer fredda som kommer å hämtar mig. Kommer lagom hem sen är de kört. Hela kvällen blev ett helvete. Fasen vad jag hatar magsjuka. Blir helt väck i huvet....trött å allmänt färdig.

Idag är det onsdag, har ätit mat ordenligt för första gången, känns sådär, chockade väl kroppen eller nått. 4 kg minus på vågen. En vanlig gång hade jag jublat, men när jag vet att "liten" bor i mig så vill jag att h*n ska må så bra som möjligt så jag hoppas detta inte påverkar allt för mkt. Har tvingat i mig lite fruktsoppa å vatten. Nu gäller det bara att få tillbaka krafterna för nu vill jag vara igång igen.

Vissa saker vet man fasen inte vad man ska göra med. Hur ska man lösa det? Hur ska man få allt att fungera å att det inte blir värre. Finns en hel del att tänka på å jag mår så skit av att se denna person våndas just nu. Fan fan säger jag bara. Jag håller vartenda jäkla finger på att detta löser sig. Hatar PROBLEM!

En glad nyhet är iallafall att idag ´är det finaste Willes 1 års dag! Redan!! Den lilla plutten som jag tycker kom ut alldeles nyss har blivit 1 år redan. Jag måste prata med hans mamma om det är ok att komma över å fira lite nån dag.

Ta hand om er

1 kommentar:

  1. Du är så välkommen så!!!!(när du är frisk, hahahah) Bara att höra av dig när du kan, vill och orkar...

    SvaraRadera