onsdag 3 februari 2010

Vår lilla knodd for the first time!!

Äntligen var dagen här. Som jag har väntat. 17 v har det gått och idag fick vi äntligen se vår lilla "Herkules" . Nä vi vet inte om det är en kille eller tjej men enligt Fredda så ska den kallas Herkules under tiden. Haha jaja.

Kändes lite småkonstigt att det var jag som skulle iväg och göra ultraljud. Stämde det verkligen?Är det jag som har nån liten i min mage?
Hissen var precis utanför dörren in till förlossning. Blev plötsligt väldigt skraj å tänkte att shit är det hit vi ska om några månader? Läskigt....

Var hur pinknödig som helst när vi kom upp. I pappren stod det att man skulle dricka 2 glas en timme innan och ha full blåsa...höll på att spricka ska jag tala om. Hon kletade på det kalla på magen å säger frågande..Är du Kissnödig? Hehe jaaaaa piper ja....du kan få kissa om du vill, det täcker för så man inte ser ordentligt. Ahhhh mer än gärna...trippade ut å gjorde mitt å lättade flera kilo tror jag haha.

TIll slut fick vi se vårt lilla pyre. Det fanns verkligen en liten där. Härlig konstig känsla!
Låg och funderade på hur man ska reagera. Alla har sagt att tårarna bara rinner å det är bara ååååhhhhhh.... Ja det var jättehäftigt , men inga tårar. Mer...liksom...en lättnad....den lilla fanns där...den mår bra....Jag var glad och tyckte det var riktigt läckert! Men inga tårar....hihi Men hjärtat mitt jublar! Det är min o Freddas lilla knodd. Vi har gjort den. Ahhh vill lära känna nu!!!
Kan inte sluta titta på bilderna. Ärligt så vet jag inte om man egentligen fattat vad som sker just nu. En liten...i min mage...som ska ut....å vi ska uppfostra å älska hur mkt som helst!

Läckert!

2 kommentarer:

  1. Åh grattis, igen! Vilken cool känsla :D! Såg du om det var en liten kille eller tjej?
    Går allt bra på jobbet då? :)

    Kramar Sarah

    SvaraRadera
  2. vadå heta herkules "under tiden"?? du vet mycke väl att det blir de riktiga namnet oxå :)

    Yeap gumman, de e din å min som du går å ruvar på :)

    Puss/ Din gubbe.

    SvaraRadera